مدير كل امور شهري و روستايي استانداري يزد با تاكيد بر مشاركت فعال مردم جهت شركت در انتخابات شوراي شهر گفت: شوراي اسلامي شهر مي‌بايست آينه و تبلور ايده‌ها و آرزوهاي شهروندان باشد.

ایسنا:مهندس علي‌محمدآزادي درحاشيه نشست حسابرسي هاي شهرداري هاي استان يزد و در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: مردم مي‌بايست مشاركتي فعال و موثر در انتخابات شوراي اسلامي شهر داشته باشند.

وي افزود: يكي ازابزارهاي صحنه‌آوردن مردم افزايش شناخت و آگاهي عموم جامعه به وظايف و توانمندي‌هايي كه شوراها بر عهده دارند مي‌باشد.

آزادي، مردمي بودن شوراها را از ويژگي‌هاي شوراها عنوان كرد و ابراز داشت: از آنجايي كه اعضاء شوراي اسلامي شهر از بين خود مردم كانديد مي‌شود و توسط مردم نيز انتخاب مي‌گردد لذا مي‌بايست اعضاي شوراها نه تنها از خود مردم، بلكه با مشكلات و سختي‌ها و خوشي‌هاي مردم عجمين باشند وحتي درحضور مردم با خود مردم كار وفعاليت نمايد.

وي راه‌اندازي پايگاه رايانه‌اي بصورت on line جهت آگاهي مردم از مذاكرات و دغدغه‌هاي شوراها را از جمله اقداماتي ذكركرد كه از اين طريق مي‌توان مردم را در جهت گيري‌هاي فكري و مصوبات اتخاذ شده‌ي از سوي شوراي شهر قرار داد.

مهندس آزادي همچنين خاطر نشان كرد:‌شوراهاي اسلامي شهر مكلف‌اند هر ماه يكبار عملكرد شورا و شهرداري و دهياري‌ها را بصورت جامع مصوب نموده و براي عموم مردم منتشر نمايند و لذا شهروندان با آگاهي از هزينه‌هاي صرف شده در امور سعي مي‌كنند افراد با صلاحيت و توانمند را انتخاب نمايند.

مديركل امور شهري و روستايي استانداري يزد در پايان با تاكيد بر اين مطلب كه شوراهاي شهرها مي‌بايست آينده و تبلور ايده‌ها و آرزوهاي شهروندان باشند يادآور گرديد: هر چه شوراهاي شهر در ايده‌هاي شهروندان هم پوشي بيشتري داشته باشند مردم رضايتمندي بيشتري دارند و لذا مي‌بايست در اين راستا هر ماه يكبار عملكرد شهرداري‌ها توسط شوراي اسلامي شهر بررسي و تصويب و به اطلاع مردم برسد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا